Online dienst verhuizen en emigreren

Uitbreiding toolkit Landelijke online diensten

Gemeenten voeren met KING een pilot uit om de online diensten aangifte verhuizen en overlijden landelijk te organiseren. KING ontwikkelde handreikingen, een kosten- batenoverzicht en instructiekaarten zodat u inzicht krijgt in wat de diensten uw gemeente opleveren.

’s-Hertogenbosch, Maastricht, Zaanstad, Zuidplas en Amsterdam hebben tijdens de eerste fase van de pilot op basis van hun eigen ervaringen samen met KING de landelijke formulieren ontwikkeld. Momenteel kunnen andere gemeenten ook deelnemen aan deze pilot.  Voor de pilotgemeenten en andere geïnteresseerde gemeenten ontwikkelde KING een toolkit:

Deelnemen aan pilot online diensten?

Er is nog ruimte voor gemeenten om deel te nemen aan  de pilot. KING helpt met de aansluiting op de dienst en ondersteunt met de implementatie. Wilt u meedoen met de pilot voor deze landelijke online diensten? U kunt zich aanmelden via dit formulier. Voor pilotgemeenten zijn er aanvullende ondersteuningsmiddelen beschikbaar.

Waarom landelijke online diensten?

Het grote voordeel van online diensten, die gezamenlijk ontwikkeld worden, is dat KING de diensten beheert en gemeenten de diensten kosteloos kunnen gebruiken. Zo helpen de online diensten bij de realisatie van één efficiënte, digitale overheid.

Meer weten? Neem contact op met de accountmanager DA2020 uit uw regio.